Veelgestelde vragen

Hieronder vind je een overzicht van veelgestelde vragen over de volgende onderwerpen: 

- account aanmaken/inloggen

- doorgeven van je evenement

- plaatsing van je evenement

- wijzigen van je evenement

- mediapakketten

 

Account aanmaken/inloggen

1) Kost het iets om een account aan te maken en een evenement door te geven? 
Nee, zowel het aanmaken van een account als het doorgeven van een evenement zijn gratis, onafhankelijk van de hoeveelheid uitjes die je doorgeeft.

2) Ik heb geen zin om een account te maken/ik wil eenmalig een evenement doorgeven. Kan ik ook op een andere manier mijn evenement doorgeven?
Nee, dat is niet mogelijk. Uitservice is een gratis dienst, en om die dienst te kunnen houden, moeten we de hoeveelheid werk en dus de kosten beperken. We verwerken daarom geen evenementen die niet via de selfservicemodule zijn doorgegeven. 
Een account aanmaken is overigens niet lastig en neemt weinig tijd in beslag. Dus ook de moeite waard als je maar één keer of enkele keren een evenement wilt doorgeven.

3) Ik heb geen pc, laptop of internet of ik ben er niet handig mee, kunnen jullie geen uitzondering maken? 
Nee, helaas niet. Je kunt naar de bibliotheek gaan en daar eventueel om hulp vragen. Ook kun je in dit soort gevallen vragen of je gebruik kunt maken van de pc, laptop of het internet van familie, vrienden of bekenden, die je ook kunnen helpen met het invoeren van je evenement. 

4) Ik heb net een account aangemaakt. Krijg ik een bevestigingsmail waarmee ik mijn account moet activeren?
Nee, je kunt je account direct gebruiken. Je moet het account wel bevestigen op het aanmeldscherm op www.uitservice.nl.

5) Het lukt me niet om in te loggen, wat nu?
Controleer of je inlogt met het juiste mailadres en wachtwoord en of je niet probeert in te loggen bij ‘maak een nieuwe account aan’. Soms helpt het om het later nog eens te proberen of om in te loggen vanaf een andere pc/laptop. Mocht dat niets oplossen, neem dan contact met ons op.

6) Het lukt me niet om in te loggen. Heeft het zin om een nieuwe account aan te maken zodat ik direct verder kan?
Nee, dat heeft geen zin. Je krijgt dan de melding dat er al een account bestaat bij dat e-mailadres (als je hetzelfde e-mailadres gebruikt). Je kunt beter het inlogprobleem op proberen te lossen (kijk bij vraag 5). 

7) Ik heb een nieuw wachtwoord aangevraagd via de mail, maar daar kan ik niet mee inloggen. Hoe kan dat?
Soms werkt het opvragen van een nieuw wachtwoord via de mail niet. Je kunt dan contact met ons opnemen. We maken dan handmatig een nieuw wachtwoord voor je aan waarmee je kunt inloggen. Onze excuses voor het ongemak. Het probleem kan ook met de cache van je browser te maken hebben. De cache is een opslagplaats waar data tijdelijk opgeslagen wordt, in deze tijdelijke data kan je oude wachtwoord staan. Door de cache te legen, kun je het probleem met je wachtwoord wellicht oplossen. In de meeste browses kun je de cache legen door op je toetsenbord de combinatie CTRL+SHIFT+DEL in te drukken, hierna kun je de optie kiezen op de cache te legen.

8) Ik heb na het aanmaken van een account geen bevestigingsmail gekregen, Wat nu?
Neem contact met ons op. Wij kunnen het account ook voor je bevestigen.

 

Doorgeven van je evenement

1) Ik ben ingelogd, hoe geef ik een evenement door?
In de linker balk staat ‘Evenement aanmelden’. Klik hierop. Je kunt dan in 7 stappen en op 7 pagina’s je evenement doorgeven. Als je klaar met een stap/pagina, klik je op de knop ‘Ga door naar…’ onderaan de pagina.

2) Kan ik elk soort evenement doorgeven?
Nee, we accepteren niet alle soorten evenementen. Er zijn verschillende zaken die we niet meenemen, waaronder meerdaagse cursussen en workshops, repetities, competitiewedstrijden, besloten bijeenkomsten, bijeenkomsten zonder spreker of speciale activiteit (zoals papa-mama-cafés en repair cafés), openingstijden van winkels en horecagelegenheden en afvaarttijden van bijvoorbeeld rondvaartboten, openingen van exposities (exposities zelf kunnen wel, als ze niet doorlopend zijn) en ‘gewone’ kerkdiensten (zonder thema of muzikale medewerking). Ook wekelijks terugkerende evenementen die het hele jaar of een groot deel daarvan plaatsvinden, accepteren we niet. Het is helaas niet mogelijk om een volledig overzicht te geven. Bij twijfel kun je contact opnemen of je evenement doorgeven in de selfservicemodule, met de kans dat we het afkeuren.

3) Kan ik verschillende evenementen in een keer doorgeven?
Als het om verschillende activiteiten op verschillende data en/of verschillende locaties gaat, dan moet je de evenementen per stuk apart invoeren, ook al maken ze deel uit van bijvoorbeeld dezelfde concertserie of activiteitenweek. Als je verschillende evenementen combineert in één bericht, kunnen we ze niet verwerken. 

4) Mijn evenement vindt één keer per maand/terugkerend plaats. Moet ik het elke keer opnieuw doorgeven?
Dat kan als het om precies hetzelfde evenement gaat, zoals een rommelmarkt, expositie of een orgelbespeling door dezelfde persoon met hetzelfde programma. Als er een patroon in zit, zoals (bijna) elke zaterdag, dan kun je bij de datum een ‘reeks’ aanmaken en aangeven dat je evenement op elke zaterdag binnen deze reeks plaatsvindt. Als het evenement onregelmatig plaatsvindt, moet je wel een deel opnieuw doorgeven. Met ‘kopiëren evenement’ kun je dan een groot deel van het evenement ‘hergebruiken’. Hou er wel rekening mee dat we wegens ruimtegebrek geen doorlopende exposities accepteren, en geen evenementen die (bijna) het hele jaar door wekelijks plaatsvinden.  

5) Wat moet ik aangeven bij de locatie?
Bij ‘Op welke locatie vindt je evenement plaats’ moet je de plaats kiezen waar het evenement fysiek plaatsvindt. Dat is dus de plek waar mensen naartoe kunnen gaan als ze het evenement mee willen maken, en bijvoorbeeld niet het adres van de organisatie. Is je evenement een wandeling of excursie die een groter gebied beslaat? Geef dan hier de startlocatie door. Is je evenement bijvoorbeeld een atelierroute, festival of tuinenroute die op verschillende locaties plaatsvindt? Dan kun je als locatie bijvoorbeeld ‘diverse ateliers gemeente De Marne’, ‘diverse locaties Groningen’ of  ‘diverse tuinen Drachten’ doorgeven. Later kun je een website doorgeven waarop mensen kunnen kijken voor gedetailleerde adresgegevens. 

6) De locatie van mijn evenement staat er niet in. Wat moet ik doen?
In onze database staan al heel veel locaties. Als je de locatie niet kan vinden, komt dat vaak door een verkeerde zoekopdracht. Zoek op meerdere manieren, bijvoorbeeld op alleen de naam van de locatie en de naam van de straat in combinatie de plaatsnaam. Gebruik geen postcode of huisnummer bij het zoeken. Let ook op spelfouten: het systeem zoekt niet intelligent. Als je de locatie echt niet kunt vinden, kun je hem toevoegen aan het systeem. 

 7) Wat geef ik door bij de titel/naam en de korte omschrijving?
Als het om een muziek- of theatervoorstelling of een ander evenement gaat dat een titel heeft, dan voer je titel in bij titel/naam. Bij korte omschrijving geef je een aanvulling/toelichting: wat voor soort evenement het is en wie is de uitvoerende. Bijvoorbeeld: ‘Volle Bloei’ (titel), ‘Theatershow door Karin Bloemen’. Bij de titel kun je bijvoorbeeld ook het soort evenement doorgeven, zoals ‘Rommelmarkt’, ‘Wegracemotorenshow’, ‘Antiekmarkt’. Je hoeft de korte omschrijving niet te gebruiken, maar dat kan wel. Als er een verplichte opgave is, moet je die in de korte omschrijving opgeven, en ook hoe iemand zich op kan geven (telefoonnummer, e-mailadres of website).

titel/naam: korte omschrijving
Grigory Sokolov: Klassiek concert op piano.
Wandeling met de boswachter: Excursie Natuurmonumenten.
Lekker Sneek: Culinair evenement met muziek en straattheater.
Vlooienmarkt: geen omschrijving noodzakelijk
De schatten van Tresoar: Rondleiding door de catacomben, opg. 058 789077.
Kerstwandeling: 5 en 10 km.
Caravana: Kampeerbeurs.
KPN NK Allround: Schaatsen.
Joanne Shaw Taylor: Bluesrock.
Level up: Pop- en rockcovers.
Watervleermuizen: Lezing door Johann Grobben.
Big Taste: Foodtruckfestival.
Überkip: Cabaret door Vrouw Holland.
Aart Bergwerff: Orgelconcert met werk van o.a. Reger, Bach en Brahms.


8) Wat geef ik door bij de lange omschrijving?
De lange omschrijving komt op VanPlan en de andere sites te staan. Je kunt hier doorgeven wat je wilt. Als je een persbericht hebt, kun je de tekst ervan hier in kopiëren (zonder datum, tijd, prijs en locatiegegevens). Bedenk wel of de inhoud interessant is voor de lezer en of de tekst duidelijk (wat kun je verwachten?) en leesbaar is. Je doet je publiek mogelijk geen plezier met het volledige cv van een bepaalde artiest of de specifieke beweegredenen van de organisatie. Als we redactionele aandacht aan een evenement besteden, gebruiken we de tekst die hier staat als basis. Hoe aantrekkelijker en duidelijker de tekst, hoe aantrekkelijker voor ons om de tekst te gebruiken. 

9) Waarom mogen er geen datum, tijd, prijs en locatie in de evenementgegevens staan? Kunnen mensen die dan wel zien?
Die gegevens geef je op een andere plaats door in de selfservicemodule. Als je het evenement verzendt, wordt alle informatie die je op de verschillende pagina’s hebt doorgegeven, gecombineerd. 

10) Wat voor categorie moet ik kiezen?
Kies de categorie die het beste past bij je evenement. Als je een rommelmarkt hebt, kun je die categorie kiezen, en als je een voorstelling hebt die zowel uit toneel als dans bestaat, kun je beide categorieën aanzetten. Als een evenement niet specifiek op kinderen is gericht, hoef je deze categorie niet aan te zetten. Het heeft geen zin om heel veel categorieën aan te zetten: dat zorgt alleen voor onduidelijkheid en je evenement krijgt er niet meer of vaker aandacht door.

11) Wat is het voordeel van een foto meesturen?
Aan evenementen met een foto wordt meer aandacht besteed op de website VanPlan, omdat ze dan ‘mooier’ op de pagina getoond worden. We besteden alleen redactionele aandacht aan evenementen waarbij een foto is aangeleverd. Je vergroot dus ook de kans op redactionele aandacht. Voor zowel VanPlan als de kranten hebben we een voorkeur voor liggende foto’s van hoge kwaliteit, maar als je alleen een staande foto hebt, is dat geen probleem. Stuur geen flyers of ander beeldmateriaal met tekst mee: hier kunnen we niets mee.

12) Wat gebeurt als ik een persbericht meestuur?
Een persbericht wordt niet getoond op VanPlan. Je kunt wel een persbericht meesturen, maar het beste is om dan ook de tekst uit het persbericht te kopiëren in de lange beschrijving bij het evenement. We gebruiken persberichten soms voor redactionele aandacht, maar geven wel een voorkeur aan evenementen waarbij we dat niet hoeven doen, dus de evenementen waarbij voldoende informatie in de lange beschrijving staat. 

13) Welke tijd moet ik doorgeven?
Geef de tijd aan waarop het evenement werkelijk begint, dus niet de tijd waarop de deuren open gaan. Als de deuren eerder open gaan, kun je dat in de lange beschrijving zetten. Je hoeft geen eindtijd aan te geven, maar als de eindtijd bekend is, heeft dat wel de voorkeur. Als het evenement op een bepaalde dag begint en voor 5 uur ’s ochtends eindigt, dan wordt dat gezien als een evenement dat nog op dezelfde dag eindigt. Je hoeft dan geen reeks aan te maken. Geef je een wandeling met verschillende starttijden door? Geef dan bij de van-tijd de vroegste starttijd aan, en geef bij Uitzondering/toelichting de starttijden van de diverse afstanden door. 

14) Wat doe ik als het evenement 2 keer (of vaker) op een dag plaatsvindt?
Kies de datum, de dag en vul bij ‘Van’ en eventueel ‘tot’ de tijd van de eerste voorstelling in. Klik dan op ‘Extra tijd’ en vul daar de tijd van de tweede (derde, etc.) voorstelling in. Je hoeft dan niet weer de datum en dag door te geven.

15) Wanneer kan ik een reeks doorgeven?
Als het om hetzelfde evenement gaat (bijvoorbeeld een expositie) en er een patroon in de periode zit, zoals elke zaterdag of elke dinsdag tot en met zondag, dan kun je bij de datum een ‘reeks’ aanmaken en aangeven dat je evenement binnen deze reeks terugkerend plaatsvindt. Als het evenement een keer of enkele keren niet doorgaat of op een andere tijd begint, bijvoorbeeld tijdens de kerst, dan kun je dat aangeven bij ‘Uitzondering/toelichting’.
Als het evenement echt onregelmatig plaatsvindt, bijvoorbeeld op elke eerste zondag van de maand of op dinsdag 13, woensdag 21 en maandag 26 september, dan kun je geen reeks gebruiken en moet je wel een deel van het evenement opnieuw doorgeven. Met ‘Kopiëren evenement’ kun je dan een groot deel van het evenement ‘hergebruiken’. Hou er wel rekening mee dat we geen doorlopende exposities accepteren, en geen wekelijks terugkerende evenementen die (bijna) het hele jaar door plaatsvinden. 

16) Hoe geef ik een prijs door?
De ‘normale’ prijs is de prijs die een volwassene betaalt. Dat is, als van toepassing, eerste rang en niet in de voorverkoop. Voor de andere prijzen kun je de daarvoor aangegeven vakken gebruiken. ‘Afwijkende’ prijzen en prijsgerelateerde zaken kun je doorgeven bij de toelichting. Voorbeelden daarvan zijn:

donateurs gratis
bibliotheekleden € 3.50
excl. servicekosten
voorverkoop € 15.00
incl. 1 consumptie

17) Waarvoor is het veld Aanbieding VanPlan bedoeld?
Dit veld is alleen bedoeld voor acties en/of kortingen die je mensen geeft die de pagina van je evenement op VanPlan (waarop de aanbieding dan komt te staan) uitprinten, meenemen naar het evenement en daar kunnen inleveren. Je kunt hier bijvoorbeeld ‘Bij inlevering van deze bon aan de kassa € 1.50 korting op de entree’ of ‘Bij inlevering van deze bon aan de bar een gratis kopje koffie’ invullen. Zorg er dan wel voor dat deze actie ook bij de organisatie/medewerkers van het evenement bekend is.

18) Wat gebeurt er als ik mijn evenement heb verstuurd?
Als je je evenement hebt verstuurd, komt het eerst in ons systeem bij ons binnen. We kijken er eerst nog naar en passen je invoer aan onze ‘redactieregels’ aan. We hebben bepaalde standaarden die we gebruiken voor de evenementen, vooral om de agenda’s en vermeldingen op VanPlan overzichtelijk en leesbaar te houden. Het mag bijvoorbeeld niet zo zijn dat dezelfde voorstelling in dezelfde agenda op 2 verschillende manieren wordt omschreven. 


Ook gaat het om een neutraal agenda-item/niet-commerciële aandacht voor een uitje, niet om een advertentie of een recensie: we wijzigen/verwijderen dus al te aanprijzende, commerciële uitingen en quotes. Kijk dus niet op als je evenement er anders uitzien op VanPlan en in de kranten. Als je het hier niet mee eens bent, heeft het geen zin om hierover contact op te nemen of een wijziging door te geven: het is een gratis dienst zonder redactionele vrijheid. Als je dat laatste wel wilt, kun je een advertentie kopen.   


Ook kunnen we je invoer afkeuren omdat het een soort evenement is dat we niet meenemen in onze agenda’s en op VanPlan (zie Evenement doorgeven, vraag 3). Als we je evenement hebben aangepast en goedgekeurd, dan ontvang je van ons een bevestigingsmail met daarin een directe link naar de pagina van je uitje op VanPlan. Een deel van de doorgegeven evenementen wordt gebruikt voor de agenda’s en redactionele pagina’s in de papieren dag- en weekbladen.

19) De link naar de pagina op VanPlan.nl werkt niet. Hoe kan dat?
Als je een kerkdienst hebt doorgegeven, krijg je wel een automatisch aangemaakte bevestiging. Die werkt niet alleen, omdat we kerkdiensten niet plaatsen op VanPlan. Dit is helaas technisch niet anders mogelijk. De dienst wordt wel meegenomen in de agenda van Leeuwarder Courant. Als je een wijziging in het evenement hebt doorgegeven terwijl we het evenement aan het bewerken waren, werkt de link soms ook niet meer. Als de link niet werkt, kun je rechtstreeks naar vanplan.nl gaan en zoeken op je evenement.  

20) Voor wanneer moet ik mijn evenement doorgeven als ik wil dat het in de agenda van een krant komt?
Agendagegevens moeten uiterlijk zijn ingevoerd vóór de hieronder vermelde deadlines:
- agenda Friesch Dagblad, krant van woensdag: uiterlijk zondag 24.00 uur
- agenda Leeuwarder Courant, krant van donderdag: uiterlijk maandag 24.00 uur
- agenda Dagblad van het Noorden, krant van vrijdag: uiterlijk maandag 24.00 uur
- agenda weekbladen (huis-aan-huis), krant van woensdag/donderdag: uiterlijk woensdag 24.00 uur in de week voorafgaand aan de week waarin het blad uitkomt.

Vanwege ruimtegebrek en redactionele eisen wordt helaas niet altijd het volledige aanbod meegenomen in de agenda’s in de dag- en weekbladen. Op de websites van de diverse kranten en op VanPlan worden wel de alle evenementen getoond. Het heeft dus altijd zin om je evenement door te geven, ook al ben je te laat voor de papieren kranten.

21) Welke informatie komt er in de papieren agenda’s te staan?
In de krant komt, als je evenement is opgenomen in de agenda, een verkorte versie te staan van wat je hebt doorgegeven via de selfservicemodule. Hierin staat de datum, de locatie (plaatsnaam en locatienaam), de naam van de voorstelling/de uitvoerende en de korte omschrijving.


Als je een voorbeeld van een agenda wilt zien, kun je kijken op de site De krant van toen, in een papieren versie of op onze site. Op deze dagen verschijnen de agenda’s:


- agenda Friesch Dagblad, krant van woensdag
- agenda Leeuwarder Courant, krant van donderdag
- agenda Dagblad van het Noorden, krant van vrijdag
- agenda weekbladen (huis-aan-huis), krant van woensdag/donderdag.

 

Plaatsing van je evenement

1) Wat gebeurt er met mijn uitje als ik het doorgeef aan Uitservice?
Alle evenementen die worden ingevoerd in de selfservicemodule (behalve kerkdiensten), zijn te vinden op de veel bezochte uitjessite VanPlan en op de websites van de verschillende krantentitels van NDC mediagroep.  Uitservice maakt ook de uit-agenda’s voor RTV Noord en voor de papieren kranten van Dagblad van het Noorden, de Leeuwarder Courant, Friesch Dagblad en alle weekbladen van NDC op basis van de evenementen die worden aangeleverd via de selfservicemodule. Verder maakt Uitservice de redactionele artikelen op de verschillende Uit-pagina’s (pagina ‘Uit’ Dagblad van het Noorden, pagina’s ‘Uit’ en ‘Uitgelicht’ Leeuwarder Courant en de uittips bij de agenda van de weekbladen), ook op basis van evenementen die zijn ingevoerd in de selfservicemodule. Als je je evenement doorgeeft aan Uitservice via de selfservicemodule, krijg je dus sowieso (gratis) aandacht op veelbekeken sites en mogelijk ook in veelgelezen kranten.

2) Komt mijn uitje in alle kranten te staan?
Nee, we maken agenda’s per regio. Een evenement dat plaatsvindt in Groningen, kan bijvoorbeeld wel in het Dagblad van het Noorden en het Harener Weekblad worden geplaatst, maar niet in de Kollumer Courant en het Friesch Dagblad, bijvoorbeeld.  

3) Komt mijn uitje altijd in de krant te staan?
Nee, we kunnen nooit garanties geven. We hebben een vast aantal agendapagina’s per krant per week. Of een evenement wordt geplaatst, is onder andere afhankelijk van de hoeveelheid aangeleverde evenementen in een bepaalde periode. Hoe meer evenementen, hoe meer we moeten schrappen, als er meer evenementen zijn dan het aantal waarvoor we ruimte hebben.
Daarnaast hebben de redacties van de verschillende kranten voorkeuren voor soorten evenementen. In weekbladen worden nooit exposities getoond, bijvoorbeeld. En in het Friesch Dagblad worden onder andere nooit markten en wandelingen opgenomen. 
Op de websites van de verschillende kranten worden wel alle evenementen getoond.

4) Krijg ik een bevestiging als mijn evenement in de agenda komt of redactionele aandacht krijgt?
Nee, dat is niet mogelijk. Het is, gezien de grote hoeveelheid evenementen die we verwerken en de hoeveelheid agenda’s die we maken, voor ons niet te doen om iedereen daarvan op de hoogte te stellen. Je kunt het beste de krant afwachten.

5) Ik wil graag redactionele aandacht voor mijn evenement. Kan ik daar invloed op uitoefenen?
Nee. We maken zelf een keuze op basis van het aanbod dat we hebben. Je kunt je uitje wel aantrekkelijker maken voor deze keuze door duidelijke informatie, een foto van hoge kwaliteit (bij voorkeur liggend) en voldoende tekst (niet als persbericht) aan te leveren. 
Hou er wel rekening mee dat in de dagbladen eigenlijk alleen puur culturele evenementen (zoals muziek, dans, theater, toneel en exposities) redactioneel worden uitgelicht. Voor de weekbladen schrijven we ook wel korte artikelen over bijvoorbeeld markten en excursies (maar nooit over exposities).

6) Zorgen jullie ervoor dat mijn evenement ook bij de verschillende redacties van de kranten komen?
Nee. De verschillende kranten (die bij vraag 1 genoemd)  hebben ook andere pagina’s waarop je evenement of uitje aandacht kan krijgen in de vorm van een artikel. Als je dat wilt, moet je zelf contact opnemen met de betreffende redacties(s). 

7) Wanneer komt mijn evenement in de krant te staan?
Als je evenement geplaatst wordt, komt het kort voordat het plaatsvindt in de agenda te staan. De agenda die op vrijdag in Dagblad van het Noorden staat, bevat uitjes van die plaatsvinden op die dag zelf tot en met de vrijdag erop. De agenda die op donderdag in de Leeuwarder Courant staat, bevat uitjes van die dag zelf tot en met de donderdag erop. De agenda die op woensdag in Friesch Dagblad staat, bevat uitjes van de donderdag die daarop volgt tot de woensdag erna. De weekbladen die op woensdag of donderdag verschijnen, bevatten een agenda met evenementen plaatsvinden van die donderdag tot en met de donderdag in de week die volgt. Het is niet mogelijk om een uitje in een eerdere editie te plaatsen. Je evenement staat na invoer (en goedkeuring) in de selfservicemodule wel direct op de site van VanPlan en de sites van de dag- en weekbladen van de betreffende regio. 

8) Komt mijn evenement ook op de teletekstpagina van RTV Noord te staan?   
Alle evenementen die plaatsvinden in de provincie Groningen worden aangeleverd aan RTV Noord en op de website van deze regionale televisie- en radiozender geplaatst. Op teletekst worden, vanwege de beperkte ruimte, niet alle evenementen getoond. Kerkdiensten en exposities worden bijvoorbeeld niet weergegeven.

 

Wijzigen van je evenement


1) Kan ik nog iets wijzigen als ik het evenement al heb doorgegeven?
Ja, dat kan, maar niet alles. 

Wel: prijs, locatie, titel, lange en korte beschrijving, naam fotograaf
Niet: url/websiteadres, datum (wel nieuwe), tijd, categorie en verwijderen volledige evenement
Foto’s en video’s: niet verwijderen of draaien, wel toevoegen

Als je iets wilt wijzigen dat je kunt wijzigen, dan kan dat in de selfservicemodule. Log in, ga naar ‘Mijn ingevoerde evenementen’ en ‘Bekijk/wijzig’ en pas aan wat je wilt wijzigen. 
Let op: we passen sommige zaken, zoals de titel en de korte beschrijving, aan onze redactieregels aan. Het heeft dan alleen zin om een wijziging door te geven als er een fout in staat. 
Voor de zaken die je niet zelf kunt wijzigen en voor het verwijderen van foto’s kun je contact met ons opnemen.

2) Mijn evenement gaat niet door, wat moet ik doen?
Als je het evenement helemaal wilt laten verwijderen, dan kun je contact met ons opnemen. Het is meestal niet nodig om het evenement volledig te laten verwijderen. Dat kan namelijk ook voor onduidelijkheid zorgen, omdat mensen zo niet weten wat er aan de hand is. Je kunt het evenement ook op ‘geannuleerd’ zetten. Log in, ga naar ‘Mijn ingevoerde evenementen’ en ‘ Bekijk/wijzig’ en klik het vinkje ‘geannuleerd’ aan. Het evenement wordt, als je de wijziging op tijd doorgeeft (zie Evenement doorgeven, vraag 17) niet meer meegenomen in de agenda’s van de kranten. Op VanPlan en de sites van de verschillende titels komt ‘geannuleerd’ te staan (bij datum en tijd).

3)  Ik heb een vinkje bij geannuleerd gezet, maar als ik inlog, is het vinkje weer verdwenen. Komt dit wel goed?
Ja: je ziet het vinkje niet meer, maar alles wat hierboven bij vraag 2 staat, gebeurt wel. Als je wilt controleren of je een vinkje hebt gezet, kijk dan of er ‘geannuleerd’ op vanplan.nl staat (bij datum en tijd). 

4)  Ik heb iets gedaan en nu is alles weg. Moet ik alles opnieuw invoeren?
Meestal niet. Vaak staan de gegevens die je tot dan toe hebt ingevoerd, of in elke geval een deel ervan, onder ‘Mijn concepten’ (links op de pagina). Als dat niet het geval is, moet je je evenement helaas wel opnieuw invoeren.  

5) De foto op de site van VanPlan is gedraaid. Hoe kan ik dat aanpassen?
Je kunt daarvoor contact met ons opnemen. Als je een staande foto had, maar ook nog een liggende hebt, zou je die, na overleg, ook nog kunnen sturen. 

6) Mijn evenement vindt nog een keer plaats. Moet ik het dan opnieuw invoeren? 
Nee, niet helemaal. Met ‘kopiëren evenement’ kun je dan een groot deel van het evenement ‘hergebruiken’.

 

Mediapakketten

1) Welke mediapakketen zijn er?
We bieden 3 mediapakketen aan: VanPlan Basis, VanPlan Plus en VanPlan Compleet. Met deze pakketten kun je je evenement extra promoten en een groot publiek in Noord Nederland bereiken. Meer informatie over de verschillende pakketten staat op deze pagina.

2) Krijg ik een factuur nadat ik een mediapakket heb gekocht?
Nee, je ontvangt na het kopen van een pakket geen factuur. We versturen geen facturen om zo de kosten voor de mediapakketten zo laag mogelijk te houden.

3) Hoeveel evenementen kan ik met een mediapakket promoten?
Met een mediapakket kun je 1 evenement promoten. Je krijgt na het aanmelden van je evenement een optie om er een pakket voor aan te schaffen.

4) Jullie hebben mijn mediapakket afgekeurd en ik heb al betaald, krijg ik nu mijn geld terug?
Nee, je krijgt je geld niet terug nadat wij een pakket hebben geweigerd. Voordat je een pakket koopt, krijg je een opsomming te zien van de evenementen waarvoor je géén pakket kunt kopen. Twijfel je of je voor je evenement een pakket kunt aanschaffen? Neem dan contact met ons op.

5) Kan ik een mediapakket kopen en betalen met mijn creditcard?
Nee, je kunt niet met je creditcard betalen. Je kunt een pakket afrekenen via iDEAL.

6) Hoe groot is de weekbladadvertentie die is inbegrepen bij het mediapakket VanPlan Compleet?
Deze advertentie beslaat 1/24 pagina. Dat is 86 mm breed en 50 mm hoog.

 

 

Heb je een vraag?

Stel hem hier